Serwis używa plików cookies, których zakres wykorzystania określają ustawienia Twojej przeglądarki. Bez zmiany tych ustawień informacje z plików cookies mogą być wykorzystane w celu personalizacji wyświetlanych reklam. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
zamknij

Jak korzystać z formularza "Niechciane maile, telefony lub SMS-y"?

Formularz "Niechciane maile, telefony lub SMS-y" służy zgłoszeniu wskazanemu podmiotowi żądania zaprzestania przesyłania niechcianych komunikatów marketingowych (e-maile, połączenia telefoniczne lub SMS-y). Treść przesłanej wiadomości zależy od wyborów dokonanych przez użytkownika oraz danych dostarczonych w trakcie uzupełniania formularza.

Formularz składa się z jednego kroku. Na wstępie użytkownik określa jakiego rodzaju niechcianych komunikatów dotyczy zgłoszenie.

W przypadku wyboru niechcianych wiadomości przesyłanych na skrzynkę e-mail należy wskazać adres e-mail, z którego te wiadomości są otrzymywane (adres e-mail nadawcy tych wiadomości). Warto pamiętać, że w sytuacji korzystania z bezpłatnych kont pocztowych udostępnianych przez czołowe polskie portale (Interia, Onet, Wirtualna Polska) część otrzymywanych przez użytkownika wiadomości reklamowych jest przesyłana przez te portale w zamian za możliwość bezpłatnego korzystania ze skrzynki pocztowej (wiadomości te są odpowiednio oznaczane). Jeżeli użytkownik nie będzie chciał otrzymywać tego rodzaju maili, to powinien skorzystać z usługi płatnej oferowanej przez te portale lub zakończyć korzystanie z usługi (usunięcie konta). W innym wypadku, po zgłoszeniu takiego żądania, usługodawca może zwrócić się z prośbą o udzielenie wyjaśnień, czy przesłane zgłoszenie ma być poczytywane jako wola wypowiedzenia umowy (usunięcia konta pocztowego).

Jeżeli użytkownik wybrał opcję niechcianych telefonów lub SMS-ów o charakterze marketingowym, to powinien wskazać numer telefonu, z którego otrzymywana jest niechciana komunikacja oraz numer telefonu (swój własny), na który jest ona kierowana. Dodatkowo użytkownik będzie musiał samodzielnie określić adres e-mail nadawcy tych komunikatów, np. poprzez jego odnalezienie w Internecie lub uzyskanie w trakcie rozmowy telefonicznej z telemarketerem. W przypadku gdy zgłoszenie dotyczy SMS-ów zachęcających do skorzystania z tzw. usług premium (o podwyższonej opłacie), najczęściej dotyczących różnego rodzaju konkursów, horoskopów lub usług serwisów towarzyskich, to dane usługodawcy (nadawcy) można odszukać np. na stronie bramkisms.info lub na stronie Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Ostatnie wymagane czynności, niezależnie od wybranej wyżej opcji, polegają na uwiarygodnieniu zgłoszenia przez podanie danych osobowych zgłaszającego (imię, nazwisko oraz adres e-mail). Dla celów wysłania zgłoszenia konieczne jest zapoznanie się z regulaminem serwisu oraz zaznaczenie dwóch pól wyboru, tj. o akceptacji regulaminu oraz oświadczenia, że podane informacje są zgodne z prawdą. Po kliknięciu w przycisk "wyślij" na podany przez użytkownika adres e-mail zostanie wysłana wiadomość umożliwiająca potwierdzenie zgłoszenia. Należy pamiętać, że potwierdzenie zgłoszenia jest możliwe tylko w ciągu 24 godzin od uzupełnienia formularza. Po tym czasie treść zgłoszenia, wraz z wszystkimi dostarczonymi danymi, zostaje usunięta z serwisu.

Jeżeli użytkownik kliknie w przesłany link aktywacyjny, to zgłoszenie zostanie przesłane w formie wiadomości e-mail do wskazanego adresata oraz, jako kopia, na adres e-mail użytkownika dokonującego zgłoszenia.